Monday, October 16, 2006

satu petang...

jumaat,6.30 ptg
platform 12, puduraya

belum 5 minit saya sampai,tetiba datang sorang lelaki..

lelaki: dik2..ada duit seploh ringgit tak?moto abang pancit la...
aku: cam terpinga-pinga japs,otak belum sepenuhnya terima maklumat...
lelaki: isk, malu je...camne eh?takpe,adik bagi no phone,nanti abang bayar..
aku: masih mamai2 lagi...tapi terus je cakap,maaf la..saya takde duit..
lelaki: mmm, takpelah...terus blah

bila saya toleh kiri-kanan terus dah takde...saya tak bagi sbb takut..skarang sume boleh jadi,lagi2 kat tempat2 camtu...yang heran tu,byk2 orang kat situ,saya pulak ditujunya..


ahad, 3.00 ptg
stesen bas, sg besar

duduk2 kat bangku tunggu bas sampai.kat hujung bangku tu ada sorang pompuan sebaya saya asyik tengok2 saya..dua tiga kali dia menoleh...saya pandang2 ..dia tengok lagi,tapi saya buat2 tak tahu(teruk betul)..saya tengok mulutnya terkumat-kamit...mungkin menyanyi kot...hahaha,tak lama pastu,dia angkat beg,saya ingat dia nak pergi,tapi dia duk sebelah saya..

dia: mmm...rafidah kan?
saya: aa..aah...
dia: aaaaa...betul la...dari tadi nak tegur,takut salah org...heheheh

pehtu, bla..bla..bla..sampai la bas sampai...
dia satu skolah ngan saya masa skolah rendah,dia skrang jadi cekgu kat klang...
saya memang ada masalah sikit nak mengingat-ingat nama orang neh,tapi tula..diorang ni ingat betul nama saya esp kawan2 masa skolah rendah..glamorkah saya?hahahahahaha....:p

* teringat 2 ke 3 bulan lepas, ada sorang amoi kene ragut handphone kat telinganya masa tengah beratur nak naik bas depan mata saya..rupa2nya dalam ramai2 beratur tu ada sorang peragut ikut beratur sekali carik peluang..

5 Comments:

At 12:36 PM, Anonymous Anonymous said...

kedua-dua peristiwa di atas menunjukkan anda seorang yg glamor, hehehe ;D

 
At 1:12 PM, Blogger RATNA RAHIM said...

hahaha..kak afid mmg glemer...tapi naper sumer scene dekat stesen bas?hahaha

 
At 1:42 PM, Blogger afid said...

nunur: ooo..tidak...peristiwa satu tu membahayakan..mana tau pukau or apa2 yg sewaktu dgnnya..

cik bawang: hehehehe...sbb stesen bas adalah tempat yg paling glamor berbanding stesen kapal terbang mahupon ketapi:p

 
At 9:07 AM, Blogger Kunci said...

Bahaya nya..

Selamat hari raya pid. Leklok travel sorg.

 
At 9:24 AM, Blogger afid said...

kunci: mekasih..slamat raya gak utk jojoe..:)

 

Post a Comment

<< Home